9 Mayıs 2012 Çarşamba

Karınca Dünyasi



Benim bal tatlısı oğlum kendisi kadar tatlı kavunu afiyetle yerken; bunu gören ve şeker dostu trilyonlarca karınca savunmaya geçti,hızla kavun parçalarını alıp yuvalarına gitmeye çalışıyorlardı...Onların dünyası okadar başka ve okadar güzelki yine başladım oğluma anlatmaya ve ona anlatırken karıncaları aklıma yeniden çocukluğum geldi.Evet ben çocukluğumda karıncalarında bizler gibi dünyası olduğunu düşünürdüm...küçücük masalar sandalyeleri ve yatakları ...
Karıncalar hep başkaydı benim için,kendi büyüklüklerinden kat kat büyük cisimleri taşıyabiliyorlar.Onlar doğanın dengesinin çok önemli bir parçası,onlar minik bertarafçılar ,yiyecek çöplerini en sağlıklı bertaraf eden canlılar.Bu görüntüdeki trilyonlarca canlı bir avuc şeker için orda ve yine bu görüntüleri çekerken o toprak duvarın içindeki çatlaktan içeri giren trilyonlardan bile fazla karıncanın hep orda var olduğunu bilmek ve yıllarca da orda yaşayacak olmalari inanilmaz guzel ,onlar doğanın en guzel parçası...Bir an düşündüm binalar,alışverişmerkezleri ve parklar gibi insan eli , iş makinalarının girdiği yerlerde kaybolan sayamayacağımız kadar karınca yuvaları .....evet bizim yapmak istediğimiz bir bina için kaybolan KARINCA DÜNYASI....

4 yorum:

  1. karıncalar söylenecek çok kelime var onlar hakkında

    YanıtlaSil
  2. Karincalar cok ozel varliklar,yaratilan bir cok canlida oldugu gibi onlarinda ustun ozelliklere sahip olduguna inaniyorum.Sizinde onlarla ilgili tanik oldugunuz veya bildiginiz birsey varsa paylasirsaniz mutlu olurum

    YanıtlaSil
  3. Ne zaman karınca yuvası, böcek vb tarzda şeyler görsem kaşınmaya başlarım. Ben de küçükken karıncaları besleyeceğim diye bir sürahi su ile boğarmışım hayvancıkları. Çocukluk işte :)

    YanıtlaSil
  4. karıncalar çocukluğumuzun parçası sızınde olduğu gibi herbirimizin bir anısı var .Bence üzülmeyin onlar suda kolay kolay boğulmaz .diyorumya onlar çok başka canlılar

    YanıtlaSil